|
|
předmět: Re: Rada |
11:01:56 |
|
zpráva: |
Z přepadnutí ani tak strach nemám jako z rozbité sjezdovky a nadělaných muld od smýkačů. Jedna taková mě právě
kdysi vyškolila na dlouhých lyžích. A to byl případ toho letošního Schladmingu, kde je většina sjezdovek
prudkých a 99% lidí to tam prosmýkalo. Nadělali muldy a mezi nimi plotny. Tam ti pomůže už jen přeskakovaný
oblouk a ten se na krátkých lyžích bez hůlek dělá blbě. Navíc mě takové "lyžování" fakt nebaví. Ono v podstatě
i kdybych měl techniku zvládnutou na 100%, tak by mě to na prudkých sjezdovkách bavilo tak možná první
hodinku, než by to smýkači rozdrbali. Stejně bych si raději vybíral mírnější svahy, kde ta kvalita vydrží
neúměrně delší dobu. A k těm právě směřoval ten můj úvodní dotaz. |
|
|
|
|
|
|
předmět: Re: Rada |
12:55:17 |
|
zpráva: |
A když koukám na tvoje video z Valbiola 2014, tak co se jízdního stylu týká, tak jsem na tom v podstatě
podobně. Taky docela dost přednožuješ vnitřní lyži. Jinak ta sjezdovka je přesně ta pravá ořechová. Široká,
celkem mírná a nerozoraná, sem tam ještě netknutý manšestr, moc pěkná. Itálie je v tomto ohledu stejně lepší
než Rakousko. |
|
|
|
|
| |
|
|
předmět: Re: Rada |
08:43:23 |
|
zpráva: |
No hůlky si stejně časem koupíš právě z toho důvodu, že tě to přestane bavit. Koukni se, kolik mají v
Tonale-Ponte di Legno sjezdovek. Tahle je "jediná použitelná". Ostatní jsou buď užší, nebo je tam ráno ledovka
(jižná svahy), boule, větší provoz... V Rakousku jsem toho moc nenajezdil, ale taky si tam vybereš. Jednu
sjezdovku ze sta a budeš jí brousit nahoru dolu půl dne, než bude rozbitá. On to tady Dan moc neříká, ale
funcarving v té nejradikálnější formě má jednu zásadní nevýhodu. Musíš vstávat brzo na manžestr, dlouho to
nevydrží, musí být špičkově upravená sjezdovka, pokud napadne čerstvý prašan, tak si zalyžuješ až za pár dní
až trochu ztvrdne...prostě na týdenní lyžování je NAHOVNO. Daleko víc si ho užiješ, pokud máš pár km od baráku
sjezdovku a máš možnost si tam občas ráno na 2-3 hoďky jet zajezdit. Zbytek dne budeš jezdit s hůlkama,
racecarving nebo půjdeš na běžky. |
|
|
|
|
| | |
|
|
předmět: Re: Rada |
11:36:55 |
|
zpráva: |
V podstatě souhlas se vším. Já se ani tak nechci specializovat na funcarving, jako na "obyčejnou" jízdu po
hranách. To rozhodnutí přišlo po x letech trápení se a smýkání na dlouhých prknech a následném úrazu. Řekl
jsem si, že tudy cesta nevede. Tak jsem jen tak z plezíru jednoho dne zašel tady u nás ve Vrchlabí do jedné
půjčovny a půjčil si "dětské" 120. Nějaké starší Sporteny či co. Hlavní bylo, že u nich bylo vázání, do
kterého jsem se vešel. Borec na mě koukal sice jako na blázna, ale prachy dostal, tak to neřešil :-) Po prvním
sjetí svahu jsem měl úsměv na tváři. V tu chvíli jsem věděl, že tohle je přesně ta cesta, jak se naučit jízdu
po hranách. Bylo to tak jednoduché a intuitivní, že jsem tomu sám nevěřil. Následně jsem narazil na tento web
a pořídil si 110 Gorily s podložkou a začala úplně nová éra mého lyžování. 2 roky jsem na nich brousil svahy a
nikdy v životě mě do té doby lyžování nebavilo tak jako tehdy. Před dvěma lety jsem pořídil FCT 125, abych to
mé lyžování někam posunul, a zatím max. spokojenost. A jelikož nemám moc rád rychlost, tak u krátkých lyží
zřejmě zůstanu. A jestli tenhle elaborát bude číst nějaký začátečník, tak ti řeknu jednu věc. Zahoď dlouhé
lyže, rozštípej je a hoď je do kotle, protože k ničemu jinému nejsou. Pořiď si výukové 110 a budeš čumět jak
péro z gauče, za jak krátkou dobu se naučíš jízdu po hranách. Howg :-) |
|
|
|
|
| | | |
|
|
předmět: Re: Rada |
13:52:47 |
|
zpráva: |
Krátké vykrojené lyže JCT/FCT - plně potvrzuji, funguje to na 101%. Začínal jsem na JCT carving s dětmi od 5
let, drahá polovička na FCT150/9 zůstala. Syn, nyní 12 let, už letos solidně racecarvuje na GS 150/14,5, podle
mě byla zásadní právě průprava na JCT/FCT, kdy se mu carving stal přirozený ! |
|
|
|
|
|